Międzynarodowe partnerstwa Hugona

Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Jordanowie został koordynatorem projektu partnerskiego „The world is changing, so can we; Exploring the impact of Critical Media Literacy and Civic Learning” „Świat się zmienia, my też możemy; Badanie znaczenia Edukacji Medialnej i Wychowania Obywatelskiego”.
Projekt realizowany jest w sektorze Edukacja Szkolna programu Erasmus+, akcja partnerstwo na małą skalę.
Numer projektu: 2022-1-PL01-KA210-SCH-000080940
Czas trwania: 24 miesiące 31.12.2022-30.12.2024
Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja będąc koordynatorem współpracuje z 3 krajami – Turcją, Włochami i Portugalią. Grupy docelowe projektu to przede wszystkim uczniowie i nauczyciele szkół partnerskich, ale również pracownicy administracyjni szkół, rodzice, nauczyciele i uczniowie z pobliskich szkół.
W czasie 24 miesięcy trwania projektu odbędą się 4 mobilności do każdej ze szkół partnerskich.
- Wizyta zapoznawcza w Portugalii dla nauczycieli
- Aktywności organizacyjne i szkoleniowe dla nauczycieli we Włoszech
- Aktywności edukacyjne i szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli w Turcji
- Aktywności edukacyjne i szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli w Polsce
Główne cele projektu to:
- kreowanie świadomego wkraczania uczniów w świat mediów oraz umiejętności krytycznego myślenia;
- promowanie pozytywnych wartości ludzkich
- Włączenie społeczne oraz nabywanie wysokiej jakości umiejętności cyfrowych i kompetencji społecznych,
- budowanie świadomości jak zapobiec niewłaściwemu wykorzystaniu danych osobowych i profili w mediach społecznościowych, co może mieć poważne konsekwencje dla życia społecznego i prywatnego uczniów,
- Zwiększenie produktywności i zainteresowania programami edukacyjnymi we wszystkich dziedzinach w celu zmniejszenia liczby uczniów wykluczonych,
- przedstawienie nauczycielom perspektywy uczenia się przez całe życie. Zdobycie umiejętności i kompetencji w zakresie umiejętności korzystania z mediów, w celu promowania integracyjnej edukacji i wspierania europejskiego wymiaru nauczania. (Podnoszenie rangi zawody nauczycielskie).
