
Kod akredytacji 2021-1-PL01-KA120-VET-000043986
Pragniemy poinformować, iż nasza szkoła otrzymała Akredytację w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe. Akredytacja została przyznana na okres 5 lat. Oznacza to, że młodzież kształcąca się w Branżowej Szkole I stopnia, w zawodach: sprzedawca, stolarz, mechanik i elektromechanik pojazdów samochodowych, murarz – tynkarz, kierowcy – mechanika, blacharz, lakiernik, elektryk, fryzjer, piekarz, cukiernik, hydraulik, kucharz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie będzie miała możliwość wyjeżdżać na miesięczne praktyki do Portugalii oraz Hiszpanii. Praktyki będą realizowane w firmach odpowiednich do konkretnego zawodu
Wyniki rekrutacji do I rundy projektu realizowanego w ramach
Akredytowanych projektów na rzecz mobilności osób uczących się i kadry w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego
numer projektu 2022-1-PL01-KA121-VET-000054959
https://www.facebook.com/profile.php?id=100067754572471
Wyniki rekrutacji na praktyki zagraniczne w ramach programu Erasmus+ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Etap trzeci – upowszechnianie
Artykuł promujący i upowszechniający działania
https://sucha24.pl/artykul/podroze-ksztalca/1134093
Wszytskie informacje dotyczące projektów akredytowanych znajdziesz na naszym Fanpage’u
https://www.facebook.com/profile.php?id=100067754572471
Zamieszczamy informacje na stronie Starostwa Suskiego – organu prowadzącego naszą placówkę
Zamieszczamy artykuły na lokalnych portalach
https://sucha24.pl/artykul/erasmus-zagoscil-na/773772



Upowszechniamy nasz projekt podczas Dnia Otwartego w Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Jordanowie. Uczniowie klas 8 z powiatu suskiego, myślenickiego i nowotarskiego licznie odwiedzili naszą Szkołę. Nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem. Najbardziej smakują babeczki pastel de nata pieczone przez naszych cukierników. Uczniowie opowiadają i przedstawiają na prezentacji rezultaty uczestnictwa w miesięcznych praktykach.




W ramach upowszechniania naszych działań projektowcyh łączymy się na żywo z Portugalii podczas Powiatowego Festiwalu Nauki w Suchej Beskidzkiej. Na naszym stoisku uczniowie klas 8 z całego powiatu suskiego mają możliwość podglądać nasze praktyki zawodowe, realizacje czasu kulturowego oraz lekcje j.portugalskiego. Nie ukrywamy to stoisko przez 3 dni cieszyło się dużym zainteresowaniem! Podczas festiwalu prezentujemy nasze działania erasmusowe również przedstawicielom Powiatu Suskiego! Na potrzeby promocji zostały opracowane materiały promocyjne ulotki, rolap.
https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fzs.jordanow%2Fposts%2Fpfbid08yumdzDbbrF5CNPm42yskGXExreMuBZouX5dXQYQcAahtbvQTSejro3yTaXE4J1Sl&show_text=true&width=500








#powiatsuski#jordanów#erasmus#euromind
Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Jordanowie
Etap drugi – mobilność praktyki i program kulturowy
Praktyki w zawodzie elektromechanik
Autoset to zakład, w którym praktyki odbywa Jan Piekarczyk i Mateusz Dudziak Jako przyszli elektromechanicy pod fachowym okiem José Guerreiro doskonalą swoje umiejętności zawodowe. Janek i Matusz wzajemnie uzupełniają się w swojej pracy. Często samodzielnie szukają usterki i dokonują naprawy. Uczniowie doceniają miłą atmosferę, przyjazne warunki pracy oraz spokojne podejście całego zespołu do wykonywanych zadań. Opiekunowie mieli możliwość obserwować pracę uczniów i mogą potwierdzić, że zakład Autoset to idealne miejsce na pogłębianie kompetencji zawodowych!




Praktyki w zawodzie stolarz
Kacper – uczeń klasy 2bw – odbywa praktykę w zawodzie stolarza w nowoczesnej firmie Steersman produkującej meble. Kacper montuje z elementów łóżka, szafy, komody i inne. Przy montażu kontroluje jakość i dokonuje, w razie potrzeby, drobnych poprawek. Ma też okazję zapoznać się z innowacyjnym sprzętem w branży meblarskiej, który ułatwia produkcję mebli wysokiej jakości. Praktyka w takiej firmie to doskonała okazja zwiększania umiejętności zawodowych.



Praktyki w zawodzie fryzjer
Salon, w którym pracuje Magda Lena i Magda Hanusiak prezentuje się wyjątkowo zresztą jak fryzury, które tworzą tam dziewczyny pod fachowym okiem swojej szefowej. Codziennie czeszą, przygotowują klientki do zabiegów i strzyżenia jak również biorą udział w doborze kosmetyków i stylizacji. Magdy zdążyły już zdobyć stałe klientki, co jest najlepszą oceną ich pracy.











Praktyki w zawodzie mechanik pojazdów smochodowych
Dziś podglądaliśmy praktyki Kacpra Trybały w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych. Właściciel warsztatu, w którym pracuje Kacper to prawdziwy miłośnik wyścigów rajdowych i motoryzacji. Czuję się to w każdym miejscu tego zakładu. Kacper wspomaga pracowników w naprawie nadwozia, wymianie filtrów oraz serwisie układów mechanicznych. Przełamując bariery językowe świetnie komunikuje się z pracownikami co opiekunowie praktyk mogli zauważyć podczas dzisiejszych obserwacji.








Praktyki w zawodzie sprzedawca
Gosia Łazarz, Madzia Kulka i Madzia Deja to sprzedawczynie odbywające swoje praktyki w sklepie rolno – zoologicznym Agriloja. Podczas praktyk mają możliwość pracy na różnych działach, doskonaląc swoje zawodowe kompetencje w zupełnie nowym środowisku pracy. Do ich obowiązków należy pobranie towarów z magazynu, skanowanie kodów, wykładanie towarów na półki sklepowe oraz pomoc w obsłudze klientów. Dziewczyny były również odpowiedzialne za zwierzątka sprzedawane w sklepie, dokarmiały je i czyściły ich klatki. Dziewczyny doceniają miłą atmosferę w pracy i serdeczność portugalskiego pracodawcy.
Iza Adamiec w ramach praktyk pracuje w Setubal w galerii handlowej w eleganckim sklepie z odzieżą i akcesoriami sportowymi Ericeira. Układa ubrania, wykłada nowy towar, metkuje…a wszystko to pod czujnym okiem bardzo miłej szefowej
Paulina i Marta, jak przystało na uczennice klasy 3, sprawnie poruszają się w sklepie. Tu w Setubal w sklepie warzywno – spożywczym Frutaria Magico Privilegio szybciutko układają towar, przygotowują artykuły do sprzedaży, dbają, aby warzywa i owoce wyglądały świeżo i apetycznie.Taka pomoc to skarb dla portugalskich handlowców
Asia i Karolinauczą się w zawodzie sprzedawca. Praktykę odbywają w sklepie ze zdrową żywnością. Ich praca polega na rozpakowaniu towarów, wyłożeniu ich na półki, organizowaniu ekspozycji oraz wydruku etykiet cenowych. Dziewczyny swoją pracę wykonują starannie za co są wysoko oceniane! Nauczyciele zawodu oraz j. zawodowego prowadzą obserwacje pracy uczniów poznając nowe metody, formy i elementy słownictwa branżowego w j. portugalskim i angielskim.
Tego jeszcze nie było! Michał Sułocha dostał propozycję pracy! Szef zakładu najchętniej zostawiłby go u siebie. Michał w roli elektromechanika pracuje w zakładzie motoryzacyjnym, gdzie doskonali swój warsztat pracy. Zobaczcie sami!
Praktyki w zawodzie cukiernik i piekarz
Julia Feldman i Julia Ponicka to prawdziwe specjalistki od wypieków pastel de nata, słynnych portugalskich babeczek. Cukiernia Batikanos, w której dziewczyny odbywają praktyki szczyci się jednymi z najlepszych pasteli w Portugalii. Julki zaczynają swoje praktyki już o 4:00 rano piekąc pyszne ciasteczka do portugalskich kawiarni. Marcin Lenart w roli piekarza również pracuje z dziewczynami przygotowuje ciasto i wypieka bułeczki na nasze śniadanko Zobaczcie sami jaka miła atmosfera panuje u nich na praktykach!
Kurs j. portugalskiego
Wycieczka so Sintry w ramach realizacji programu kulturowego
Wycieczka do Lizbony w ramach realizacji programu kulturowego
Wycieczka do Sesimbry w ramach realizacji programu kulturowego
Etap pierwszy przygotowanie uczniów do wyjazdu
Zajęcia z j. angielskiego 25h/grupę
Podczas zajęć uczniowie poznają słownictwo branżowe (załączniki poniżej), prowadzą konwersacje przygotowujące młodzież do wyjazdu jak również ro rozmowy kwalifikacyjnej z koordynatorem projektu. Zajęcia odbywały się w parcowni językowej odpowiednio wyposażonej typowo do konwersacji.
Platforma OLS Wsparcie językowe on-line
Kazdy z uczniów zarejestrował się na platformie umożliwiającej wykonanie testu przed wyjazdem oraz wziął udział w kursie poprawiającym poziom języka angielskiego.
Zajęcia z doradcą zawodowym 4h/grupę
Zajęcia z doradcą zawodowym polegały na przygotowaniu uczniów do rozmowy kwalifikacyjnej, sporządzenia CV w systemie EUROPASS w j. polskim i angielskim. Dotyczyły tematyki systemu ECVET jak również rynku pracy w inncyh krajach UE w tym szczególnie w Portugalii.

Rozmowa kwalifikacyjna z koordynatorem instytucji przyjmującej
Każdy z uczniów uczestniczył w rozmowie kwalifikacyjnej. Podczas rozmowy dokonali autoprezentacji w j. polskim oraz angielskim. Omówili swoje umiejętności, wiedzę zdobytą do tej pory na praktykach w Polsce, przedstawili swoje oczekiwania co do praktyk. Część rozmowy prowadzona była w j. angielskim w celu poznania poziomu znajomości j. angielskiego. Na podstawie rozmowy koordynator z firmy przyjmującej przydzielił każdego ucznia do firmy w której będzie odbywał praktyki.
Zajęcia dotyczące przygotowania kulturowego 4h/grupę
Na zajęciach z geografem młodzież poznała geografię Portugalii, środowisko przyrodnicze, ukształtowanie terenu, kulturę, tradycję panujące w Portugalii. To początek realizacji programu kulturowego. Uczniowie przed zajęciami rozwiążą test wiedzy na temat kultury Portugalii a następnie po przyjeżdzie zostanie zweryfikowana ich wiedza. Testy posłużą do ewaluacji projektu.
Zajęcia z pedagogiem szkolnym
Celem będzie przygotowanie uczniów do wyjazdu pod kątem pedagogicznym. Pedagog szkolny przeprowadzi pogadankę z młodzieżą, wyjaśni wątpliwości, z każdym uczniem przeprowadzi indywidualną rozmowę. Pedagog szkolny zorganizuje i przekaże uczestnikom praktyczne rady dotyczące metod radzenia sobie ze stresem, zasady dobrej współpracy w grupie oraz metody efektywnego uczenia się i umiejętności radzenia sobie w sytuacji rozłąki z rodziną. Przygotowanie będzie koncentrować się także na:
doskonaleniu umiejętności komunikacji interpersonalnej, rozpoznawaniu uczuć – emocji i radzenia
sobie w sytuacjach konfliktów. Może to być świetny czas refleksji nad uczestnikami oraz ich tożsamością i przyszłym sukcesem zawodowym. Pedagog szkolny sporządzi po każdej rozmowie indywidualnej krótką notatkę na temat rozmowy z uczniem. Po powrocie na spotkaniu podsumowującycm ocenią swoj pobyt pod kątem emocji, stresu, podniesienia własnej samooceny. Informację będą doskonałym sposobem na sprawdzenie w jaki sposób projekt przyczynił się do rozwinięcia kompetencji miękkich u uczniów, jak podniosła się ich samoocena jak również odporność na sytuacje stresowe.