To projekt, który był realizowany przez 36 uczniów naszej szkoły od 1.09.2020 do 31.12.2021 w ramach Programu Power „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów ” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt był realizowany przez uczniów klasy humanistycznej i medialno-językowej. Podczas wymiany(2 grupy wyjazdowe) uczniowie z Hiszpanii i Polski będą uczestniczyli w warsztatach teatralno-medialnych z wykorzystaniem technik cyfrowych.
Projekt obejmuje 2 etapy.
Pierwszy to przygotowanie uczniów do wyjazdu. Uczniowie uczestniczyli w następujących zajęciach:
- kurs j. angielskiego 15h,
- przygotowanie kulturowe 2h,
- przygotowanie pedagogiczne 2h,
- przygotowanie merytoryczne 10h,
Drugi etap to warsztaty teatralne młodzieży polskiej i hiszpańskiej w placówce AVE MARIA CASA MADRE w Grenadzie połączone z realizacją programu kulturowego.
Upowszechnianie
Film metodyczny z edukacji teatralnej z wykorzystaniem materiałów wypracowanych na warsztatach będący podsumowaniem projektu przygotowany przez drugą grupę uczestników wyjazdu.
Artykuł upowszechniający, który był upowszechniany przez portale społecznościowe szkoły i „Jordanów moje miasto” https://sucha24.pl/artykul/hugon-w-hiszpanii/764522?fbclid=IwAR3DjdXySHUYq46NMbLWcb8x4fO8jq3CsiAL6kIg16_nG7JHPsvnJdL4-JQ
Film posumowujący projekt https://www.youtube.com/watch?v=bsFl9qE5pE0&t=248s
Pobyt w Hiszpanii
Fanpage
https://www.facebook.com/humanisci.z.kollataja.w.podrozy
Artykuł promujący wyjazd
https://www.facebook.com/199944713404891/posts/4596600937072558/
Film promujący wyjazd, nasze miasto, szkołę i uczniów
https://www.youtube.com/watch?v=U7HlPeAHsZg
Spotkanie z rodzicami i uczestnikami drugiego wyjazdu do Hiszpanii 16.11.2021
Przedstawiono rodzicom i uczestnikom cel wyjazdu i jego kompetencje kluczowe, przekazano wskazówki jak najlepiej przygotować się do wyjazdu, omówiono poszczególne etapy realizacji projektu.
Przedstawiono informacje na temat placówki AVE MARIA CASA MADRE
Upowszechnianie
Film metodyczny z edukacji teatralnej z wykorzystaniem materiałów wypracowanych na warsztatach będący podsumowaniem projektu przygotowany przez pierwszą grupę uczestników wyjazdu.
Artykuł promujący wyjazd https://sucha24.pl/artykul/jordanowscy-humanisci/740868
Film podsumowujący projekt https://www.youtube.com/watch?v=OxHDewCQjfc&t=46s
Pobyt w Hiszpanii
Funpage prowadzony przez grupę uczestników
https://www.facebook.com/humanisci.z.kollataja.w.podrozy
Wspomnienia uczestników
„Kołłątaj” ruszył na podbój Europy, ale to Hiszpania podbiła serca uczniów z „Hugona”, a przynajmniej stało się tak w moim przypadku. Zmiana otoczenia bardzo dobrze robi w przypadku jesiennej monotonii. Jednak efekt zmiany klimatu był piorunujący. Ciepłe i długie dni, gorące słońce, morska bryza, pyszne regionalne potrawy i zapierające dech w piersiach równinno-wyżynne krajobrazy; to wszystko przyprawia człowieka o lekki zawrót głowy. Na melancholię nie było bynajmniej czasu – grafik był po brzegi wypełniony wycieczkami pozwalającymi zgłebić tajemnice promiennej Andaluzji oraz zajęciami teatralnymi, na których dzieliliśmy się naszą wiedzą i spostrzeżeniami z naszymi hiszpańskimi kolegami, którzy również podzielają takie pasje. Młodzież chodząca do szkoły średniej w kompleksie „Ave Maria Casa Madre” okazała się bardzo gościnna i przyjaźnie nastawiona. Okazali się żywo zafascynowani teatrem i długie godziny spędzaliśmy m. in. na porównywaniu polskiej i hiszpańskiej gry aktorskiej. Bariera językowa nie była nie do pokonania, ponieważ zarówno nasza grupa jak i hiszpańscy uczniowie porozumiewaliśmy się w języku angielskim. Ten projekt zafundował mi bez dwóch zdań piękne wspomnienia. Mogłem również sprawdzić swoje umiejętności językowe w realnych sytuacjach (a nie tylko w „hermetycznych” salach lekcyjnych). Podróż poszerzyła moje horyzonty. Na własne oczy mogłem zobaczyć, jak funkcjonuje społeczność zachodnioeuropejskiej metropolii (jaką bez wątpienia jest Grenada). Mogłem też współpracować ze wspaniałymi młodymi ludźmi pielęgnując przy tym moją pasję, jaką oczywiście jest teatr!
Gabriel Doll
Kamil Szynal #hiszpaniatrip
Film prezentujący uczniów, szkołę oraz Jordanów przygotowany przez uczestników projektu.
https://www.youtube.com/watch?v=_RJZBwwf9ks
Artykuły promujące wyjazd grupy 23-30.10.2021
https://sucha24.pl/artykul/jordanowscy-humanisci/726441
https://www.facebook.com/groups/229731150540579
Spotkanie z rodzicami 18.10.2021
W tym dniu odbyło się spotkanie z rodzicami i opiekunami uczestników w Hiszpanii, na którym zostały podpisane Zasady uczestnictwa.
Przedstawiono rodzicom i uczestnikom:
- cel wyjazdu i jego kompetencje kluczowe,
- przekazano wskazówki jak najlepiej przygotować się do wyjazdu,
- omówiono poszczególne etapy realizacji projektu.
Opiekunowie wraz z młodzieżą i ich rodzice oraz opiekunowie otrzymali komplet materiałów dotyczących:
- warunków zakwaterowania,
- wyżywienia,
- zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w Hiszpanii.
Przedstawiony został szczegółowy plan pobytu, tematyka zajęć formalnych oraz nieformalnych.
Pani koordynator przedstawiła informacje na temat placówki AVE MARIA CASA MADRE
Przygotowanie uczestników :
Przygotowanie merytoryczne
Przygotowanie językowe:
Przygotowanie pedagogiczne
Przygotowanie kulturowe
Ze względu na sytuację epidemiologiczną nie odbył się wyjazd w planowanych terminach(marzec, maj).W dniach 17.05-11.06.2021 odbyła się rekrutacja do projektu dla obu grup wyjeżdżających ze względu na przesunięcie wyjazdów na październik i listopad. Osoby zrekrutowane podczas pierwszego naboru w większości to uczniowie klas maturalnych kończący szkołę 30.04.2021
Wyniki rekrutacji
Artykuł promujący projekt
Collturalnie na Hiszpańskiej scenie
Zajęcia przygotowujące do wyjazdu – Warsztaty teatralne
Zajęcia przygotowawcze – j. angielski
W roku szkolnym 2020/2021 od 1.09 ruszył projekt, który realizowany jest przez uczniów klas humanistycznych i medialno-językowych.
Uczniowie w ramach przedsięwzięcia wyjadą do placówki AVE MARIA CASA MADRE w Grenadzie w południowej Hiszpanii w dwóch osiemnastoosobowych grupach (pierwsza w marcu 2021r, druga w maju 2021r).
Podczas wymiany uczniowie z Hiszpanii i z Polski będą uczestniczyć w warsztatach teatralno-medialnych z wykorzystaniem technik cyfrowych.
Projekt finansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Power „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów” oraz współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
I etap projektu
Przygotowanie uczestników
Zajęcia grupy teatralnej, ze względu na panującą sytuację w związku z pandemią COVID-19, odbywają się zdalnie za pomocą platformy Microsoft Teams. Uczestnicy projektu i opiekunowie spotykają się na wizji w ramach przygotowań do projektu, starają się aby pandemia nie wpłynęła negatywnie na realizację przedsięwzięcia.
Zapewniamy:
-bilety lotnicze oraz transfer na lotnisko i z lotniska w Polsce i Hiszpanii,
-ubezpieczenie uczniów na cały okres wyjazdu,
-zakwaterowanie z pełnym wyżywieniem,
-bilet na przejazdy autobusowe na cały okres pobytu,
-wycieczkę po Grenadzie z przewodnikiem,
-całodniową wycieczkę do Malagi i Cordoby z przewodnikiem,
-warsztaty tańca Flamenco,
-opiekę nauczycieli z naszej szkoły.
Projekt obejmuje 2 etapy.
Pierwszy to przygotowanie uczniów do wyjazdu. Uczniowie będą uczestniczyć w następujących zajęciach:
- kurs j. angielskiego 15h,
- przygotowanie kulturowe 2h,
- przygotowanie pedagogiczne 2h,
- przygotowanie merytoryczne 10h,
Drugi etap to warsztaty teatralne młodzieży polskiej i hiszpańskiej w placówce AVE MARIA CASA MADRE w Grenadzie połączone z realizacją programu kulturowego.